diumenge, 3 de febrer del 2013

Politics i ciutadania mostren la seua unió front al model imposat de tractament de residus




La Taula Rodona convocada per La Plataforma evidencia la unitat dels partits de la oposició i la ciutadania front a la nova taxa del fem i el seu model de gestió.

Les declaracions vertides per una membre de la taula, Cristina Suñer, portaveu de Bloc-Compromís s'han convertit en motiu d'una demanda presentada per l'Alcalde de Xàtiva, Sr. Rus. Segons informen alguns mitjans de comunicació, l'Alcalde es querellarà contra Suñer per injúries despres que esta Regidora de l'Ajuntament mostrara les seues sospites de corrupció al Consorci de Residus. 

La Plataforma ha estat l'escenari d'unitat de força de partits i ciutadania front a mesures per acovardir a tot aquell que discrepe de la formula dictada pels governants. Per acovardir a tot aquell que utilitze el seu dret a opinar o no estar d'acord. Per acovardir a qui alçe la seua veu en contra del govern. 

Des de la Plataforma ciutadana en defensa dels Serveis Públics, volem recordar que els governs i per tant els càrrecs, els posa i retira la ciutadania. Entenem que no es moment per a querelles ni demandes sino per a informar amb transparècia a la població de qué es el Consorci, com s'ha constituit, perquè d'esta  i no d'altra forma, i sobretoto quins beneficis ens porta als ciutadans esta formula que NOTABLEMENT está fent que el servei de recollida i tractament del fem SIGA MÉS CAR QUE EL PROPI IMPOST I.B.I. en un futur a prop.

La ciutadania vol veritats, arguments, motius y no querelles i demandes ni acovardiments a tots aquells que opinen en llibertat o es manifesten. Açò no és un estat democràtic?, no tenim llibertats?, dons estem fent el seu ús...i DEMANEM RESPOSTES CLARES, no ens val que ens diguen que "és millor" volem saber perqué. Cosa que els nostres gobernants no saben fer, nomes presentar denuncies i poc més.

Aci teniu el resum del que va ser la nostra taula rodona. Acte que tornarem a repetir sobre este tema i sobre tots aquells que calga. La multitudinaria participación del public ens diu que calen més actes com aquest, on s'informa, s'opina i s'argumenta com cal a la ciutadania.


Oposición y población unidos contra la tasa de basura

La Plataforma valora como muy positiva la  unidad de acción de los partidos de la oposición frente a la nueva tasa de basuras y la gestión de residuos que se manifestó en la Mesa Redonda celebrada el pasado miércoles. Reunió  en la Casa de Cultura a más de 200 personas interesadas en recibir amplia información sobre una tasa explícitamente  rechazada por  la mayoría de la población.

Aunque también se invitó al PP, esta formación declinó asistir “por motivos personales” dejando en la Mesa el tema para los representantes de las formaciones políticas Bloc-Compromís, EU y PSPV-PSOE así como la Plataforma contra el Macrovertedero de Llanera de Ranes a quienes queremos agradecer su participación.

En cuanto al contenido de la Mesa habría que resaltar que todos los presentes coincidieron en que otra forma de gestión de residuos es posible y es necesaria y que el mejor residuo es aquel que no se produce porque los gastos serán menores cuanto menos cantidad de basura generemos. También se evidenció que la actual política de residuos invita a no reciclar, a usar como única la bolsa gris y esto incide directamente en los costes de gestión y eliminación cosa que solo interesa al negocio que se ha generado entorno a la basura. La Mesa informó sobre los enormes costes que este nuevo sistema está teniendo y sus causas y sobretodo que estas decisiones, tomadas a espaldas de la ciudadanía, nos van a incrementar este servicio hasta llegar a superar el recibo del IBI por vivienda en algunos casos.

Como medidas o soluciones a la problemática de la nueva tasa se apuntaron todas las que estos grupos están potenciando en la actualidad: Recurrir la tasa al Consorcio, al Ayuntamiento, pagar el último día hábil y hasta la insumisión fiscal a la tasa dejándola pendiente de pago. Han recibido el apoyo social como muestran los miles de recursos que ya se han presentado y la decisión de muchas personas de no hacer efectivo el pago del recibo.

También se plantearon alternativas, todas ellas menos lesivas para el medio ambiente y basadas en reducir residuos, reciclar y reutilizar sacándole el máximo partido al residuo no orgánico y que la eliminación del resto sea más provechosas para nuestra economía y menos lesiva para la salud de las personas. Sólo el 20 % de nuestra basura es orgánica, siendo el resto  reciclable o reutilizable por lo que  puede generar ingresos.

Desde La Plataforma manifestamos nuestra satisfacción por la repercusión y el desarrollo de este acto que fue una muestra de acercamiento y cooperación , así como de  unidad frente a una tasa injusta y antidemocrática.

La gran respuesta ciudadana a actos así nos hace plantear la necesidad de nuevos encuentros por este u otros temas de interés que sin duda promoveremos como colectivo ciudadano. 

Plataforma en Defensa dels Serveis Públics de La Costera i La Canal
-Àrea de Comunicació-



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada